PostNL, dieven die meer geld roven om minder te presteren.
PostNL, dat zogenaamd geprivatiseerde bedrijf dat eerst eeuwenlang een roverheidsmonopolie had opgebouwd en nu nog steeds met een ambtenarenbeleid werkt heeft het voor elkaar, hoor: meer geld voor minder dienstverlening. Even een artikeltje stoom afblazen met dit warme weer.
Zie dit artikeltje voor de conclusies van het niet halen van de doelstellingen. In 2012 behaalde PostNL slechts 93,6% van de tijdige postbezorging. Ik zie trouwens nergens of daar ook de cijfers in zitten van NIET BEZORGDE post. De gestelde norm (?) is, dat PostNL 95% van de post op tijd moet bezorgen. Een verschrikkelijk lage norm, want als ik zo slecht mijn werk doe, kan ik snel wat anders gaan zoeken.
Stel dat u van elke kg appels die u koopt, er maar 950 gram van ontvangt. Of uw boekhouder maar 95% van uw kosten opvoert of maar 95% van uw werk aan uw klanten factureert. Of uw nieuwe huis maar voor 95% is afgebouwd of dat er 5% aan onderdelen aan uw nieuwe auto ontbreekt. Ik wil maar zeggen: een doelstelling van 95% proberen te halen is ver onder de maat, het streven moet zijn 100%. Dan is het al erg genoeg dat je daar, zoals PostNL in 2012, nog 1,4% onder zit en op 98,6% uitkomt, maar een slap streven naar 95% is voor watjes. En (ex-)ambtenaren, blijkbaar. Lees meer